Pages

Sunday 9 May 2010

Ada aku kesah?

Aku pernah dengar kawan aku sembang;


A: Nape ko buat camtu,orang cakap ape nanti?
B: Lantak la aku nak buat ape. Ada aku kesah diorang cakap ape?
A: tak boleh do. ko agak-agak la nak buat perangai pun.
B: Ni hidup aku la bro. Tak efek idup orang pun bro.
A: tak efek idup orang apenye? da ko couple2 ni,men2 perempuan nih.efek kot hidup orang lain.
B: Ala bro, bukannya aku yang paksa, diorang yang nak sekali.
A: Takpe la.kalau orang yang tak nak terima apa orang lain cakap, seribu alasan dia boleh kasi.
B: Hidup aku bro,bukan hidup ko.

Tapi aku pernah dengar Jibril berkata pada Rasulullah;

"Hiduplah sesuka hatimu kerana engkau pasti akan mati.
Cintailah sesiapa sahaja kerana engkau pasti akan berpisah dengannya
dan
berbuatlah sesuka hatimu kerana engkau pasti akan dibalas mengikut perbuatan tersebut"

As simple as that.
Astaghfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullah

3 comments:

ferriangel said...

like this post!! =)

ali said...

susah doh org macam ni.kadang2 diorg xtau bnde2 kecik yg diorg buat bleh bg effect yg bsr kt kite sume.ak amik contoh kt us ni.american dah la rmi yg stereotyping muslims.so kalo ade sikit2 yg buat silap diorg tros blame islam, which is sgt la xbtol kn.they rather blame islam than muslims.i think the muslims who make islam looks bad.may Allah guide us all.

afb said...

tu la masalah yang same li yang aku nampak. org islam da tak nampak beza Islam ngan kafir dan it's end up with dorg igt benda yang dorg buat tu adalah jalan islam dan kadang2 berbangga dengan benda tu sebab dorg igt benda tu adalah betul.
ko pernah dengar tak ade muallaf cakap, i'm so lucky because i meet islam first before i meet muslim. camtu la lebeh kurang. koyak bro dgr. jom kita kerja bro, aku taw ko tgh kerja kat US tu, aku kat uk doakan ko tsabat dalam jalan ni.kalo tak, rugi besar kita bro.