Pages

Thursday 3 June 2010

Persoalan yang bermain di minda.

Bismillah.


1) Pelik ke kalau orang tak menangis kalau makcik yang plg rapat ngan dia meninggal tapi menangis masa kapal flotilla kena tahan dan serang?

2)Ramai kawan aku yang asyik mengutuk-ngutuk Israel dan mengutuk-ngutuk kerajaan Malaysia senyap je, tapi kalau Israel tiba-tiba serang kita, adakah mampu kita beraksi seperti pejuang Gaza?

3)Kita sering berkata, 'rilek-rilek la dulu, banyak lagi masa'. Betul ke kita banyak lagi masa sedangkan Allah tidak pernah memberi kita sedikit pengetahuan pun tentang masa kematian kita?Adakah kita nak kata ilmu kita lebih banyak dari Allah dengan berfikiran sedemikian?

4) Kita sering berkata dan menyalahkan subjek itu terlalu susah dan leceh. Tapi adakah kita akan terus menyalahkannya walaupun kita belum meletakkan cukup usaha atas subjek itu?

5)Apakah yang akan jadi pada dunia ini sekiranya flotilla itu sampai ke Gaza? Adakah satu dunia akan sedar kekejaman Israel? Allah itu sedang membantu umat Islam sebenarnya.

6) Adakah mampu untuk aku menolak KFC, McD dan Pizza Hut bila sampai di Malaysia nanti?

7)Adakah pilihan hidup aku hanya hidup mulia atau mati syahid?

8) Adakah aku seorang je yang tak suka baca orang tulis shortform english yang melampau-lampau?

9)Kenapa aku tak study lagi eventhough esok exam?

10) Kenapa aku tak rasa excited nak balik Malaysia? but instead of that I feel uneasy in my heart.

___________________________________________________________________

Aku ari tu kena sound. Sebab status facebook aku melampau2.(betul ke?)

Kalau orang da sound,maksudnye betol la sengal.

okok, aku pun reflect balik diri sbb tak sempat nak tanye lebeh2. Orang yang sound blah awal. Down aku orang tegur camtu. Adoyai.

Dia cuak ngan ko la tu. Muka cam pemecah rumah sape suruh!!

okok, aku faham.T_____T
So, aku tanye la beberapa member aku pasal ni. It turn out I found the answer from kawan aku. Tu pun lepas terang macam2 baru la dia dapat kuar ngan jawapan.

Benda ni basically nak cakap terima kasih je pada yang menegur. Aku mmg le nampak cam tak leh terima tapi sebenarnya, aku nak explaination je. Tu je pun tapi anyway, thanks for reminding me and aku harap yang lain pun camtu. Takkan nak tengok aku masuk neraka kot? and please, dont mind any kind of approach you used to tegur me sebab I dont think I mind.hehe

0 comments: